Intervjuer


En stemme og et ansikt tar oppmerksomhet og gir forståelse til sammenhenger i en tid der en femlinjers tekst er for langtrukken.

Intervjuet kan også binde sammen ulike elementer i minireportasjer og pressepakker.

Superlett intervjupakke, ett intervjuobjekt – Fra kr 3 400,-

Produsert og publisert samme dag, om det trengs. Passer til enkle, informative statements / intervju-svar.

Du har spørsmålene klar.

Vi har med alt vi trenger og rigger opp på max 5 minutter. Opptak med ett DJI Osmo 4K gyrokamera, Sennheiser reportasjemygg, og en eller to LED-lamper.

Vi får gjort mye på én time on site, herav minst 30 minutter til selve opptaket.

Etter opptak ferdigstiller vi lyd og bilde i studio, og dere får materialet ferdig opplastet til deres Youtubekonto, med søkemotoroptimalisering.

Lengre intervjusessions avtales nærmere.

Det tilkommer 25% mva

Superlett gruppeintervju – Fra kr 4 800,-

Produsert og publisert samme dag, om det trengs.

Passer til enkle gruppeintervjuer/samtaler.

Du har spørsmålene klar.

Vi har med alt vi trenger og rigger opp på ca 5 minutter.
Opptak med ett DJI Osmo 4K gyrokamera, Zoom H6 lydopptaker, inntil 2 stk Sennheiser mygger, og en eller to LED-lamper.

Vi får gjort mye på to timer on site, herav minst 45 minutter til selve opptaket.

Etter opptak ferdigstiller vi lyd og bilde i studio, og dere får materialet ferdig opplastet til deres Youtubekonto, med søkemotoroptimalisering.

Med opptak i 4K kan vi zoome inn digitalt på enkeltpersoner i gruppeintervjuer, og lage en illusjon av flerkameraproduksjon. Sammen med utvidet lydproduksjon innebærer dette mer etterarbeid. Derav høyere pris kontra enkeltintervju.

Lengre intervjusessions avtales nærmere.

Det tilkommer 25% mva

Med to eller tre Sony PMW 200 kamera, tre eller flere lyskilder, bevegelige kameraposisjoner og god lyd kan vi komme under huden på den eller de som skal filmes.
Her er det det unike i situasjonen som skal frem, og pakkeløsninger er ikke tingen.

Ta kontakt, så finner vi en løsning sammen!


Teasere og promos


Teasere og promo’er er små filmer som skaper oppmerksomhet og forventning til kommende forestilling eller utgivelse. I motsetning til forestillingsdokumentasjonen, som oftest er rettet mot bransjeaktører, er teaser/promo rettet mot publikum.

Formspråket er med dette annerledes, og videoproduksjonen får her en langt mer medskapende rolle. Hver scenekunstart har sine formale mulighetsrom.

For vår del skiller vi grovt mellom «Promo» som bygger på utdrag fra forestillingsdokumentasjon – og «Teaser» som henter materiale fra prøver i forkant.

Millimedia/Bjørn Kjetil Undem laget tre teasere for Brageteatrets forestilling «DRAMMEN OBSCURA – et portrett av en by»
– Her er en av dem

I eksempelet nedenfor har Hallgrim selv laget promo’en ut fra ferdig redigert fullengder fra Millimedia.


Reportasjer


Vi definerer her «reportasjen» som en mix av intervju(er) og teaser. Reportasjen som form åpner for å lage en lang rekke vinkler på samme produksjon; Åndsverkshaver, iscenesetter, produksjonsteknikk, utøvere, arrangører, publikum – Alle har sine historier og forventninger som kan spenne opp forventninger og gi forforståelse.

Vi kan gjøre slikt spesielt billig som tillegg til streaming eller forestillingsdokumentasjon.

Nedenfor finner du ett eksempel på hva som er mulig. Denne reportasjen gjorde vi for Hans-Kristian Kjos-Sørensen i Stavanger.